5 sterren
✔️ Klaar terwijl u wacht ✔️ Originele onderdelen ✔️ 12 maanden garantie.

Retourbeleid

Urphone > Retourbeleid

Heb je een refurbished iPhone of iPad gekocht? We hopen natuurlijk dat alles naar wens is. Mocht je toch iets willen terugsturen, dan kun je dat binnen 14 dagen eenvoudig en kosteloos doen. Je leest hier meer over ons retourbeleid en hoe je een product aan ons retourneert.


Retourvoorwaarden

Binnen deze termijn kun je een product retour sturen

Je kunt 14 dagen nadat jijzelf of een door jou aangewezen derde persoon (zoals je buurman) het product ontvangen hebt, je retour aanmelden.

Deze producten mag je retourneren

Een refurbished iPhone, een refurbished iPad en accessoires van deze devices mag je aan ons retour sturen. Het is dan wel belangrijk dat je het product in de originele staat en onbeschadigd terugstuurt. Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen, maar neem het niet volledig in gebruik als je niet zeker weet of je het wilt houden.

Dit kun je niet retourneren

In-ear headphones kun je niet retour sturen als je de verzegeling hebt verbroken. Het is niet zo fris om oordopjes die jij al gedragen hebt door te verkopen aan iemand anders.

Wat je moet doen voordat je een device retourneert

Als je een device retour stuurt, moeten alle instellingen die jij gedaan hebt weer ongedaan gemaakt worden. Anders kunnen we het device niet opnieuw verkopen. Daarom willen we je vragen om het volgende te doen:

  • Maak een reservekopie van je persoonlijke gegevens
  • Schakel ‘Zoek Mijn [Device]’ uit, anders kunnen we je product niet terugnemen
  • Haal iCloud van het device af, anders kunnen we je product niet terugnemen
  • Verwijder de simkaart
  • Reset naar de fabrieksinstellingen

De beste manier om een device te retourneren

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Omdat een device onderweg beschadigd kan raken, raden we altijd aan om de iPhone of iPad in de originele productverpakking te plaatsen (het zwarte doosje) met daar omheen een stevige passende doos. Zo is de kans op een onbeschadigd retour het grootst.


Stappen in het retourproces

Meld de retour aan

Door je retour aan te melden (via de mail of contactformulier) kan jij je product snel, eenvoudig en gratis retourneren en breng je ons op de hoogte dat het pakketje eraan komt.

Bereid je product voor op de terugreis

Pak het product goed in. Gebruik het liefst de originele productverpakking en plaats deze verpakking in een stevige doos. Sluit hem goed af en plak het verzendlabel erop.

Retour contact gegevens

Twaalfmaandenstraat 17 2000 Antwerpen Belgie Tav: Urphone


Retourstatus en terugbetaling

De status van je retourzending volgen

Via de Track & Trace code kun je het pakketje online volgen. Gemiddeld komen retourzendingen na 3 tot 5 werkdagen bij ons aan. Vanuit het buitenland kan dit nog wat langer duren. Het kan voorkomen dat je product volgens je Track & Trace is aangekomen in ons magazijn, maar dat je nog geen ontvangstbevestiging hebt gekregen. Geen zorgen, het kan tot 24 uur duren voordat we je retour in behandeling nemen. Heb je 14 dagen na afgifte nog steeds geen ontvangstbevestiging gekregen? Neem dan contact met ons op, zodat we (in samenwerking met onze vervoerder) kunnen uitzoeken waar jouw retourzending zich bevindt. 30 dagen na afgifte kunnen we geen onderzoek meer starten en bestaat er ook géén mogelijk meer op compensatie bij vermissing tijdens het verzendtraject. Neem bij twijfel dus tijdig contact met ons op.

Retour beoordelen

Nadat de retourzending door ons is ontvangen, bekijken we de staat van je teruggestuurde product en bepalen we aan de hand daarvan of er een eventuele waardevermindering is.

Terugbetaling

Na de beoordeling betalen wij je het aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) terug. Dit doen we zo snel mogelijk maar binnen uiterlijk 14 dagen nadat je bij ons hebt aangegeven het product te willen retourneren. We mogen wachten met de terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen. De terugbetaling doen we via hetzelfde betaalmiddel als jij hebt gebruikt. Indien je aangeeft het bedrag via een ander betaalmiddel te willen terugontvangen, is dat ook mogelijk. Hiervoor worden dan geen extra kosten in rekening gebracht.


Heb je vragen?

Heb je vragen over ons retourbeleid? Aarzel dan niet om contact op te nemen. Stuur een e-mail naar info@urphone.be, bel ons via +32475710840 óf chat met ons op de website! Elke werkdag tussen 11:00 – 18:00 uur staat onze gemotiveerde servicedesk voor je klaar om vragen te beantwoorden.